När jag sparar bilderna?
Genom PS blir dom ibland konstiga. Eller hur man ska säga. Jag sparar genom webben (det är ju det ända som går). Något man kan göra åt det?. Ska visa två bilder. Den första är hur det blir. Det andra är hur jag vill att det ska bli. Eller hur man ska säga!.
Nä syns ingen skillnad i litet format. Titta här. Lite längre ner finns båda bilderna.
Bläddra ner lite här.. Varför?.
Jag ser väldigt mycket skillnad! Jätte snyggt, bra jobbat med att få bort skuggan jag gillar det verkligen, du är duktig!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Hur har du sparat den andra bilden då? Den som du tycker är bra.

Kan problemet vara att bilden inte sparas i sRGB?
för webben ska den sparas i denna färgprofil. du hittar färprofilerna under "Edit/Convert to Profile"
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Båda bilderna är sRGB.
Eftersom båda såg bra ut i Photoshop är det ett mysterium att bara den enas färger ändras.
Att färgerna är olika kan annars bero på att det på ena bilden är skugga och den andra solljus, så exponeringen är annorlunda, speciellt om det är fotat i nåt autoläge, men eftersom det ändrades först när hon sparade så vet jag inte.
Nu blir jag osäker. För nu när jag tittar se bilderna bra ut i datorn. Så det kanske blir när jag laddar upp dom i tinypic.com (där jag laddar upp bilderna).?. Dock så blev en bild helt konstig när jag spara den. Så det måste vara något tokigt.
Gick inte att ladda upp den där jag brukar (går verkligen bra det här;). Så jag gick genom paint då gick det. Någon som vet vad det kan vara för fel?.
Kan visa det här också. Så kanske ni förstår problemet.
Så här ser bilden ut på datorn. Alltså bra. Och såhär ser den ut när man laddat upp den. LÄNK TILL EN TEST BLOGG;) Där jag la in bilden. Den blir lixom sådär sen.
Hur gör du när du lägger in bilderna här?? Det går inte att klicka upp och titta på dom.
](
](